TV-mainos

TV-mainos mahdollistaa suuren yleisön tavoittamisen perinteisessä mediassa.

Ota yhteyttä

TV-mainos

TV-mainos on yleensä lyhyt ja ytimekäs maksettu mainosspotti tai brändiviesti televisiossa tai somessa.

Televisiomainos tavoittaa suuren yleisön lyhyessä ajassa.

Hyvä TV-mainos voi ohjata paljon liikennettä esimerkiksi yrityksen verkkosivuille ja somekanaviin tai lisätä brändin tunnettuutta merkittävästi.

TV-mainos: Vahva viesti laajalle yleisölle

TV-mainoksen tarkoitus: Täsmäisku kohderyhmään ja sivullisille tietoisuutta

TV-mainos on tehokas keino tavoittaa laaja yleisö nopeasti ja herättää kiinnostusta tuotteisiin tai palveluihin.

Flux Productionsin TV-mainokset suunnitellaan brändiäsi tukeviksi, vaikuttaviksi sisällöiksi, jotka tuovat viestisi esiin ytimekkäästi.

TV-mainos on edelleen suosittu ja toimiva valinta, kun haluat saada brändisi näkyviin perinteisessä mediassa.

TV-mainoksen tuotanto: Konseptista loppuhiontaan

Fluxin TV-mainosprosessi lähtee aina kampanjan tavoitteista ja kohderyhmästä. TV-mainoksen tuotannossa etenemme seuraavasti:

  1. Suunnittelu ja käsikirjoitus – Määrittelemme konseptin ja suunnittelemme käsikirjoituksen, josta välittyy selkeä viesti sekä brändinne arvomaailma. Hyvin suunniteltu käsikirjoitus auttaa tavoittamaan oikeat tunteet ja jättää katsojaan muistijäljen.
  2. Kuvaus – Käytämme korkealaatuista teknistä kalustoa, jotta TV-mainoksesta tulee sekä visuaalisesti että äänimaailmaltaan uskottava ja kiinnostava. Kuvauksissa panostamme siihen, että jokainen kuva on vaikuttava ja tukee käsikirjoituksen sanomaa.
  3. Jälkituotanto – Fluxin jälkituotantotiimi viimeistelee TV-mainoksen leikkauksen, äänen ja grafiikoiden avulla. Näin varmistamme, että lopputulos on vaikuttava ja valmis lähetykseen.

Referenssi: Lämpiö.fi – mainosspotit

Lämpiö.fi on valtakunnallinen iäkkäille suunnattu digipalvelu, joka on avoinna kaikille.

Erityisesti se on senioreiden kohtaamispaikka netissä.

Tutustu tuotantoon

Usein kysyttyä TV-mainoksista

1. Miten pitkä TV-mainos kannattaa olla?
Useimmat TV-mainokset ovat 15–30 sekuntia, mutta mainoksen pituus voidaan määritellä kohderyhmän ja mainospaikan mukaan. Lyhyet mainokset toimivat tehokkaasti ja vangitsevat katsojan huomion nopeasti.

2. Millainen prosessi TV-mainoksen tuotannossa on?
Fluxin asiantuntijat hoitavat TV-mainoksen suunnittelun, kuvaukset ja jälkituotannon. Suunnittelemme käsikirjoituksen, kuvaamme mainoksen ja viimeistelemme sen kanavakohtaisiin teknisiin vaatimuksiin. Toteutamme projekteja myös tiiviissä yhteistyössä tilaajan kanssa.

3. Miten saan mainoksen televisioon?
Kanavat tarjoavat erilaisia kampanjapaketteja, joita voimme yhteistyössä tilaajan kanssa tarkastella. Kun oikea julkaisustrategia tv-kanavalle on saatu selvitettyä, toimitamme materiaalit toimitusohjeiden mukaisesti suoraan tv-kanavalle.

4. Voiko TV-mainoksen tehdä myös sosiaaliseen mediaan?
Kyllä, Flux voi tuottaa TV-mainoksesta eri versioita ja optimoida sen myös somekanaviin sopivaksi, jolloin viesti tavoittaa kohderyhmät monikanavaisesti.

5. Miksi TV-mainos on tehokas markkinointiväline?
TV-mainos tavoittaa laajan yleisön ja jää mieleen vahvan audiovisuaalisen toteutuksensa ansiosta. Se tarjoaa mahdollisuuden tuoda brändisi näkyviin perinteisessä mediassa ja jättää katsojaan vaikuttavan muistijäljen. Video on tunnemedia, siinä missä videon välittämä tieto voi unohtua, tunnejälki jää. Tämä tekee liikkuvasta kuvasta erityisesti brändityössä tehokkaan työkalun.

6. Onko TV-mainos kallis?
TV-mainoksen tuotantokustannusten ei tarvitse olla kalliit. Kuten kaikki näemme joka päivä televisiosta, siellä pyörii hyvin kevyestikin toteutettuja mainoksia. Isolle yleisölle uskottavasti esiintyessä kannattaa kuitenkin varmistaa, että te näyttäydytte haluamallenne kohderyhmälle haluamassanne valossa, oli se sitten asiallinen, humoristinen, äkkiväärä tai muu, mutta aina tyylissään uskottavasti. Kanavien tarjoamat kampanjakustannukset ovat oma lukunsa, joka riippuu täysin kanavista ja heidän hinnoittelustaan.

Miten videotuotantoprosessi etenee?

Suunnittelu

Käymme kanssasi läpi videon tai kampanjan strategiset tavoitteet, konseptit, käsikirjoituksen, julkaisukanavat sekä tuotannon käytännöllisen toteutuksen ja teemme niiden pohjalta toteutussuunnitelmat.

Suunnitteluvaihe voi kestää parista päivästä useampaan viikkoon riippuen tuotannon skaalasta ja ambitioista.

Tuotanto

Suunnitelmat, aikataulut ja kuvausten käytännön järjestelyt ovat selvillä ja on aika tarttua kameraan. Voit tulla kuvauksiin mukaan fiilistelemään tai jäädä odottelemaan ensimmäisiä vedoksia videoista.

Tyypillisimmät videot saadaan kuvattua yleensä yhden päivän aikana. Laajemmat kokonaisuudet voivat kuitenkin vaatia useamman kuvauspäivän.

Jälkituotanto

Kuvattu materiaali rakennetaan ja hiotaan toimivaksi kokonaisuudeksi. Pääset kommentoimaan prosessin aikana sisältöä ja teemme muutosehdotuksiesi pohjalta parannuksia. Videot tekstitetään aina tarvittaessa ja halutessasi videot versioidaan sekä optimoidaan eri julkaisukanaviin sopiviksi.

Jälkituotanto voidaan vetää läpi nopeastikin, mutta yleensä kannattaa antaa hiomisille hieman aikaa ennen julkaisua. Editointi voi kestää jotain viikosta jopa useisiin kuukausiin.

Tsekkaa videotuotantojamme

Tutustu Fluxin aiempiin tuotantoihin täältä.

Referenssit

Kutkutteleeko video?

Teemme tarjouksen ja projektin toteutusideat aina maksutta.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Teemme tarjouksen ja projektin toteutusideat aina maksutta.

Minuun saa ottaa yhteyttä
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.